Już 23 maja ponad 400 młodych ludzi zgromadzonych w Centrum Nauki Kopernik i ponad 12 000 tysięcy uczniów przed ekranami w szkołach weźmie udział w wyjątkowym wydarzeniu poświęconym pozytywnemu wykorzystaniu nowych technologii i bezpieczeństwu online – Digital Youth Forum (DYF). Wydarzenie, organizowane już po raz czwarty przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę przy wsparciu partnerów: Fundacji Orange (partner główny), firm Facebook, Google, Enxoo (partnerzy strategiczni) i innych, w tym roku po raz pierwszy potrwa 3 dni.
Proponujemy młodzieży coś więcej niż rozmowę o zagrożeniach i zasadach bezpieczeństwa. Pokazujemy, że mają wybór – zamiast być biernymi konsumentami, mogą nowe technologie wykorzystywać w kreatywny i pozytywny sposób, podejmując działania, które mają realny wpływ na otaczającą ich rzeczywistość. Nie da się tego zrobić lepiej niż odwołując się do pozytywnych doświadczeń ich samych oraz ich rówieśników – mówi Ewa Dziemidowicz z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, koordynatorka DYF.
W tym roku zaprosimy uczestników DYF, by dołączyli do kampanii #jestnaswiecej, w której chcemy okazać sprzeciw wobec hejtu i solidarność z jego ofiarami. Zachęcamy do noszenia jednej pomarańczowej sznurówki w bucie, która jest symbolem akcji. Razem z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, influencerami – Tomsonem i Baronem pokazujemy, że internet może być lepszym miejscem – mówi Ewa Krupa, prezes Fundacji Orange.
Korzystamy z Facebooka, ponieważ jest to miejsce do łączenia się z innymi i dzielenia się sprawami, na których nam zależy. Ale jednocześnie zadajemy sobie wiele pytań o wpływ technologii i mediów społecznościowych na nasze życie. W organizowanych w Przestrzeni from Facebook, naszym warszawskim centrum spotkań społeczności, warsztatach chcemy pokazać młodym ludziom, jak korzystać z Facebooka i Instagramu w sposób bezpieczny, kreatywny i z korzyścią dla innych – mówi Jakub Turowski, który odpowiada w Facebooku za politykę publiczną w Polsce i krajach bałtyckich.
To dla nas bardzo ważne, by każdy miał równy dostęp do szans i możliwości, jakie zapewnia internet. Dlatego Google inwestuje w Polsce w programy i inicjatywy, które pomagają w podnoszeniu kompetencji cyfrowych – w tym przez młodych ludzi. Chcemy, żeby oni też byli częścią dyskusji o odpowiedzialnym korzystaniu z możliwości nowych technologii – powiedział Marcin Olender, menedżer ds. polityk publicznych Google w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Widzimy ogromną wartość w nabywaniu kompetencji cyfrowych przez młodych ludzi, dzięki którym mogą oni współtworzyć i w pełni korzystać z technologii. Z tego względu nie mogło nas zabraknąć na Digital Youth Forum. Z przyjemnością angażujemy się w projekty wywierające pozytywny wpływ na otaczający nas świat– podkreśla Krzysztof Zych, CEO Enxoo.