Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę zaprasza do udziału w debacie „Jak pomóc dziecku w kryzysie psychicznym”, która odbędzie się 20 kwietnia br. w Centrum Pomocy Dzieciom przy ul. Przybyszewskiego 20/24 w Warszawie.
Udział w wydarzeniu stacjonarnym jest możliwy jedynie po wcześniejszej akredytacji pod adresem: pr@fdds.pl.
Transmisja na żywo będzie miała miejsce na Facebooku i kanale YouTube Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.
Transmisja na żywo będzie miała miejsce na Facebooku i kanale YouTube Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.
Dzieci i młodzież coraz częściej doświadczają kryzysów psychicznych. Potwierdzają to zarówno dane policyjne, jak i statystyki 116 111 – telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży, który od blisko 15 lat prowadzi Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę. Tylko w minionym miesiącu (marzec 2023) konsultanci linii 116 111 podjęli aż 100 interwencji ratujących życie lub zdrowie dzieci, czyli średnio 3,2 interwencje dziennie! To najwięcej od początku działania telefonu, czyli od 2008 roku.
Przyczyny kryzysów psychicznych u dzieci i młodzieży są złożone – często wiele trudnych doświadczeń występuje równocześnie, co dodatkowo wpływa na stan dziecka. Ich poznanie i zrozumienie przez osoby dorosłe daje większe szanse na wczesne zauważenie niepokojących sygnałów i zapewnienie dziecku odpowiedniego wsparcia i pomocy.
Dlatego Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę organizuje debatę, aby wspólnie z ekspertami zastanowić się, jak najlepiej pomóc dzieciom i nastolatkom w trudnych sytuacjach emocjonalnych. Podczas spotkania zostaną poruszone m.in. takie tematy jak: jakie są sygnały alarmowe, które możemy zaobserwować u dziecka przeżywającego kryzys psychiczny; co ma decydujący wpływ na zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży; jakie są sposoby przeciwdziałania kryzysom psychicznym; jakiej pomocy potrzebują dzieci w kryzysie psychicznym; jakie są dostępne narzędzia i programy wsparcia; jak można zaangażować rodziców, opiekunów i nauczycieli w proces wspierania dzieci; jakie wyzwania i trudności mogą wystąpić podczas pracy z dziećmi i jak można im przeciwdziałać lub je przezwyciężyć; jak walczyć ze stygmatyzacją związaną z problemami psychicznymi dzieci i młodzieży.
W debacie udział wezmą:
Tomasz Bilicki – pedagog, psychoterapeuta, psychotraumatolog, interwent kryzysowy oraz nauczyciel. Ukończył studia podyplomowe m.in. z psychologii motywacji (Uniwersytet SWPS) i psychotraumatologii (Uniwersytet Gdański) oraz kilkaset godzin szkoleń w zakresie wsparcia i terapii. Absolwent amerykańskiego programu szkoleniowego ICISF w modelu indywidualnej i grupowej interwencji kryzysowej CISM, zalecanego przez ONZ. Szkolił się także na Uniwersytecie w Nowym Jorku, Utrechcie i Harvarda. Pracuje m.in. w punkcie interwencji kryzysowej i ośrodku opieki psychologiczno-psychoterapeutycznej. Prowadzi psychoterapię głównie metodą koherencji, opartą na nurtach konstruktywistycznych, pod superwizją dra Michała Jasińskiego, licencjonowanego nauczyciela Coherence Psychology Institute.
Agnieszka Duszyńska – psycholożka, w szkoleniu psychoterapeutycznym, od lat pracująca z dziećmi, młodzieżą i rodzinami. Ostatnio związana ze Środowiskowym Centrum Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży na warszawskiej Woli. Obecnie koordynatorka zespołu konsultantów w Programie Pomocy Telefonicznej w Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. Konsultantka 116 111 – telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży oraz 800 100 100 – telefonu dla rodziców i nauczycieli w sprawie bezpieczeństwa dzieci.
Rafał Szymański – aktywista społeczny, ojciec czwórki dzieci, jedno z nich doświadcza problemów psychicznych. Jego wystąpienie na TEDx „Depresja to porywacz naszych dzieci” obejrzało ponad 120 tys. osób. Współpracował z instytucjami rządowymi i NGO przy pracach na temat reformy psychiatrii dzieci i młodzieży.
Prowadząca:
Justyna Suchecka – dziennikarka TVN24, wcześniej związana z Gazetą Wyborczą. Autorka książek: „Young power! 30 historii o tym, jak młodzi zmieniają świat” oraz „Nie powiem ci, że wszystko będzie dobrze”. Laureatka nagrody Grand Press w kategorii Dziennikarstwo Specjalistyczne za cykl artykułów o skutkach zdalnego nauczania.